Bosch TES70121RW zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TES70121RW zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

The Alternative 08-05-2012
Geschreven voor: Bosch TES70121RW zilver

Na lang wikken en wegen voor deze Bosch espresso machine gekozen. Heb me op internet en in de winkels meer dan goed laten voorlichten voordat ik deze keuze weloverwogen heb gemaakt. Je wordt immers doodgegooid met soortgelijke machines van diverse merken. Keuze te over voor ieder wat wils. Er zit echter veel kwaliteitsverschil tussen de diverse machines en je hoort veel positieve maar ook veel negatieve reacties. Bij de Makro waren alle espresso machines deze week met extra 20% korting. Dus deze Bosch voor een hele scherpe prijs kunnen kopen. Prijs op internet vanaf 779 euro, nu bij de Makro incl. BTW voor 665 euro.

De Bosch bied kwaliteit, is makkelijk te bedienen en heeft heel veel mogelijkheden. Heb de machine nu twee dagen in huis en moet zeggen dat ik nu al onder de dundruk ben van de mogelijkheden. De toekomst moet uitwijzen of mijn intuïtie juist is geweest en de machine doet wat hij beloofd. Althans het merk Bosch waarvan ik veel verwacht en goede ervaringen mee heb.

De smaak is nog even een ontdekkingstocht tussen de verschillende soorten bonen en diversiteit aan instellingen binnen het menu van deze machine, maar ik ben van mening dat dit helemaal goed zit naar wat ik zie en ervaar. Smaak met Rioba Italian Style bonen is erg goed. Er zijn vast betere bonen, maar daar kom ik t.z.t. vanzelf wel bij uit.

Mogelijkheden heeft deze machine meer dan over. Alles digitaal binnen het menu en ook nog zelf je wensen in te stellen. Maalgraad, waterhoeveelheid, sterkte, alles is in te stellen.

Gebruiksgemak is erg fijn, simpel en duidelijk. Natuurlijk vergt zo'n machine meer onderhoud en schoonmaak momenten dan een gewoon koffiezetapparaat of Senseo, maar daar krijg je wel kwaliteitskoffie voor terug. Dat heb ik er graag voor over en zal de levensduur van het apparaat alleen maar bevorderen. Zetgroep is ook makkelijk schoon te maken, net als het schuimsysteem voor de melk. Handmatig en ook automatisch via de machine.

Voordeel van de machine is dat je de temperatuur van de machine kunt instellen. Koffie dient namelijk goed heet te zijn, net als de melk voor de cappuccino en Latte Macchiato en het water voor eventueel een kopje thee. Deze mogelijkheden heeft de machine, wat erg prettig is. Bij mij staat alles op maximaal.

Het melkschuim wat de machine produceert is van erg goede kwaliteit. De topping is lekker dik en heel stevig, dus geen melk die na de eerste slok gelijk inzakt. Echt klasse en bij de Latte goed in verhouding. Jammer dat er standaard geen mooie melkbeker bijzit, dat is een minpuntje. Wil je die los kopen dan ben je een vermogen kwijt, dus ik heb een mooi alternatief gezocht met een kleine glazen melkfles met beugelsluiting. Het pijpje van de melkschuimer kun je ook net zo makkelijk rechtstreeks in het pak hangen. Gebruikersgemak dus meer dan prima.

Vormgeving ook erg over te spreken. Toch veel plastic i.p.v. RVS, maar dat kan ook niet anders voor zo'n machine binnen deze prijsklasse. Moet eerlijk bekennen dat het totaal niet stoort dat de buitenkant van plastic is en de machine desondanks zeer strak oogt in de keuken.

Water is ook zeer makkelijk bij te vullen en de waterbak is van grote inhoud. Zetgroep is ook makkelijk te (de)monteren. De lekbak en het bakje voor het residu van de koffie zijn van voldoende opvangcapaciteit en makkelijk te legen. Vanzelfsprekend hoor je de machine malen, maar dat hoort erbij. Stukje beleving ook vind ik. Heel erg stil is hij niet, maar ik vind het geluid meer dan acceptabel.

Duurzaamheid kan ik nog heel weinig over zeggen. Machine oogt wel duurzaam, maar de toekomst zal dit uit moeten gaan wijzen. Mochten er zich problemen gaan voordoen, dan zal ik hierover terugkomen op Kieskeurig. Laten we hopen dat deze machine doet waar hij voor is gemaakt zonder teveel sores en storingen. 2 jaar garantie standaard en vele onderdelen los te bestellen via de fabrikant.

RJvT 31-03-2012
Geschreven voor: Bosch TES70121RW zilver

Dit is de tweede Bosch koffie machine. De vorige gaf na 16.000 kopjes de geest.
Deze machine is een stuk stiller bij het malen. De koffie is heet en geeft een mooi crème laagje.
Van de cappuccino en latte machiato functie ben ik niet onder de indruk. Maar eerlijk gezegd heb ik nog geen machine van rond de € 500 - € 800 gezien die goed kan omgaan met de schuim functie. Het is een omslachtig gedoe en ik krijg niet echt een mooie schuimlaag zoals je dat wel in restaurants krijgt.

Wij moeten wel erg gauw de machine reinigen en ontkalken. Gelukkig niet veel werk, maar we hebben de machine nu maar zo ingesteld dat dit minder vaak hoeft te gebeuren.

Pieterzoveel 24-02-2012
Geschreven voor: Bosch TES70121RW zilver

Deze machine nu een aantal dagen in gebruik. Wat een ongekende mogelijkheden. Echt alles is instelbaar en ook nog op een logische en bruikbare manier. Daarnaast is deze machine ook nog erg stil in gebruik.
Voor mensen die van melkvarianten houden is deze machine helemaal ideaal. Pak melk ernaast, slangetje erin en de machine doet de rest.
Over de duurzaamheid van de machine kan ik uiteraard nog niks zeggen. Mijn vorige Bosch heeft het ruim vijf jaar uitgehouden.

Hans Koole 07-10-2011
Geschreven voor: Bosch TES70121RW zilver

Een paar dagen in gebruik en ik ben nu al overtuigd; het is absoluut een fantastisch apparaat! Deze week me de machine laten demonstreren en de volgende dag gekocht. Laagste prijs bij de Mediamarkt in Leeuwarden. Erg plezierige en deskundige verkoper (die met dat mooie kale hoofd). Thuis uit de doos gehaald, Brita waterfilter in het waterreservoir gemonteerd, water en boontje in de machine, spoelprocedure gevolgd, eerste kopje koffie weggegooid (leek me het beste) en daarna alle mogelijkheden één voor één uitgeprobeerd:

- Gewone koffie: perfecte smaak en temperatuur
- Espresso: sterk en lekker heet zoals ‘ie moet zijn
- Cappuccino: romig schuimlaagje, wordt nog steeds mooier heb ik het idee
- Latte Machiatto: lekker melkbakje in drie mooie lagen in het glas

Je kunt ieder type koffie je persoonlijke voorkeur geven qua sterkte en hoeveelheid. Instellingen blijven bewaard, dus je hoeft niet iedere keer je keuze in te geven. Wat me opvalt, is het relatief lage geluidsniveau, het gemak van de bediening en natuurlijk de sublieme kwaliteit van de koffie/melkdranken. Thee en warme melk zijn niet aan mij besteed, maar die kun je d’r ook nog mee maken. De machine is zich tussen de verschillende kopjes door steeds schoon aan ’t spoelen. Bij aan- en uitzetten worden de uitstroomkanaaltjes ook met wat warm water gespoeld. De melkkoker kun je na ieder gebruik even geautomatiseerd laten reinigen. ’s Avonds de spoelbak, de melktuit even onder de kraan reinigen, de gebruikte koffie verwijderen, allemaal heel gemakkelijk en snel te doen. Al even gekeken hoe je (wekelijks) de zetunit moet reinigen, maar dat is ook een fluitje van een cent. Materiaal voelt en ziet er solide uit. Kan iedereen deze machine echt aanraden.

kitty014 06-04-2012

Hai Hans

ben je nog steeds tevreden

vr gr Kitty

Rob4809 18-06-2012

Gaarne indien mogelijk een verklaring voor het vele lekwater wat in de bak komt na plm. 6 bakjes koffie is de bak al vol.
Alvast bedankt Rob